Bakar Semangat Bagi Pemula Adsense

Assalammualikum wr wb.
Selamat petang semuanya (saat nulis postingan ini waktu petang).
Selamat datang di postingan pertama dalam blog Cik (Cik adalah salah satu panggilan orang melayu), kata orang tulisan pertama itu bisa dijadikan penilaian tuk postingan berikutnya, emmm sepertinya tak macam tulah ye.
Pening juga mau tulis apa untuk pertama kali ngepost.
Setelah berpikir dan menghabiskan kopi sashet Tor*bika 5 bungkus ditambah kopok ubi belado (biasanya kalau kopi lawanya rokok, tapi cik tak merokok, mak cik selalu ingatakan jangan merokok) yang dibeli kat kedai sebelah akhirnya dapatlah satu ide untuk ngeposting, yang mungkin orang lain juga rasakan apa yang Cik rasakan selama ini.

Ok baiklah :) kali ini Cik akan bercerita tentang pengalaman pribadi apa yang Cik rasakan tetang Google Adsense atau selalu dicakap dengan GA. Sebetulnya Cik dah lama mengenal GA ni. Tapi tapi dan tapi, Cik ajo yang manai (pemalas) untuk memulai, mendalami ilmunya dan Cik menyesal.
Dari halam officialnya: "Google AdSense adalah cara gratis dan mudah bagi semua penayang situs web, besar maupun kecil, untuk memperoleh uang dengan menampilkan iklan Google yang bertarget di situs web mereka."
kalau pemahaman dari Cik sendri macam ni: Google Adsense tempat untuk mendapatkan pundi-pundi dolar dari internet :D (kalau dah bahas duit ni Cik semangat). bak kata orang melayu, can sampinganlah :)

Banyak sekali artikel-artikel diinternet yang membahas mengenai kinerja GA, dollar GA, Tutorial GA .dll tetapi sikit sekali yang membahas bagai mana perasaan bagi pemula yang macam Cik ni yang tunggang langgang nak merasakan sedapnya duit dari internet. :( (jadi curhat), kawan-kawan cik sudah banyak yang berhasil mendapatkan dollar dari GA, waktu kawan-kawan  bercerita manisnya duit dollar yang didapat  hati Cik langsung berdegub kencang dan langsung berhayal "andai aja mulai ngeblog dari dulu pasti cik dah tak gisau mikirkan duit jajan" , dari 2jt/bulan sampai puluhan juta/bulan padahal kerjanya didepan laptop aja kawan-kawan cik tu, Cik pikir-pikir sedap betulah kerja budak ni (becakap dalam hati).

Menurut pengalam Master-mastah, suhu-suhah (apelah yang dickap Cik ni :D) yang sudah berpengalam dibidang GA semua mengatakan "Fokus, kalau memang nak gaso duit dollar dari blog memanglah harus fokus" memang betul apa yang kawan cik cakap tu. apapun yang kita tekuni jika memang fokus pasti berhasil, bidang apapun itu. :D.
Bukanya senang nak fokus disatu bidang tu sebab cik dah rasakan, pas semngat-semngatnya nak mulai tulis postingan eh kawan satu kos ni mencaba/menantang ajak main PS2 pulak daaah Cik ni pantang dicaba kalau main Ps ni. tinggal pulak blog kejab dah tukang tak jadi nak tulis apa-apa. 
aduuuuuuff,.. memang e cobaan nak mendapat dollar ni memang berat :D.

kalau memang betul kawan-kawan yang diluar sana mulai serius nak ngblog dan ingin mendapatkan pundi-pundi duit dari google, ingat, jangan melihat terlalu jauh nantik kawan-kawan akan merasa jauh tertinggal, jangan pikirkan dulu blog yang harus bagus, harus SEO, tampilan blog yang rapi, blog harus ini, itulah, pkoknya jangan fokus kesitu dulu, intinya mulailah dengan menulis sesuatu hasil karya sendiri, entah itu pengalaman pribadi, pengalaman kawan satu kelas, kawan sekamar, kawan satu kampung terserahlah pkoknya mulai tulis sesuatu diblog.

Pesan cik untuk para pemula macam cik ni, yuuuukkk kita terus semangat ngeblog, susah senang nikmati, berusaha terus sebab usaha tidak akan menghianati hasil (kata-kata dapat dari kawan) :)
Semangat terus...

Postingan terkait:

Belum ada tanggapan untuk "Bakar Semangat Bagi Pemula Adsense"

Posting Komentar